Hopp til hovedinnhold

Börjar din ERP-kostym bli för trång för verksamheten?

Med Visma.net kan du växa utan att det knakar. Vi är experter på att konvertera din verksamhet till ett modernt affärssystem

Hör av dig till oss så kan vi hjälpa dig med dina frågor

Johannes Halvarsson

Försäljningschef, Sverige

Hur vet du när det är dags att byta affärssystem?

Ett affärssystem är något man sällan byter ut, speciellt inte om det fungerat bra i många år och är kostnadseffektivt. Framförallt har man blivit van vid de funktioner som finns och jobbar sig hellre runt problem och begränsningar snarare än att byta ut sitt affärssystem. Det kan därför vara svårt att övertala kollegorna att lära sig något nytt. Att sitta kvar i samma system och jobba som man alltid har gjort kan vara bekvämt, men inte alltid effektivt.

Känner du att ditt företag vuxit ur sin kostym? Då kanske du känner igen dig i nedan påståenden.

  • Begränsade funktioner - ditt nuvarande affärssystem stöder inte längre företagets växande behov och krav.
  • Ineffektivitet - du jobbar manuellt med många arbetsuppgifter när du vet att det finns system som kan hantera mycket automatiskt.
  • Ökad efterfrågan från kunder - exempelvis en e-handel där kunder efterfrågar spårbarhet och transparens.
  • Få möjligheter till integration - registrerar du dubbelt i flera olika system eller lägger mycket tid på att exportera och importera filer? Då är det det en integration du behöver. I många äldre system finns inte flexibiliteten att integrera till tredjepart.
  • Svårt att uppgradera - oftast kräver det både tid och pengar för att uppgradera ett äldre system. Därför drar sig många från att uppgradera och sitter hellre kvar i ett föråldrat system.

Om ett eller flera av påståendena stämmer in på dig så bör du ta dig en funderare över om det kanske inte är dags att byta affärssystem?

Hur funkar övergången från mitt nuvarande affärssystem till Visma.net?

Vi på Cloud Connection har lång erfarenhet av att hjälpa företag byta från sitt gamla system till Visma.net. Genom vårt koncept "Ready Set Go!" tar vi dig smidigt genom projektets olika faser.

Ready - Workshop och kartläggning av era behov.
Set - Konfiguration, utbildning och test.
Go - Driftstart med stöttning av konsulter, introduktion till support och förvaltning.

Vi tar gärna ett helhetsansvar för implementation av Visma.net och integrationer som ska kopplas på. Vi projektleder implementationen och involverar dig och dina kollegor gärna i konfiguration för att ni ska få en djup förståelse av systemet. Vi ser till att redovisningshistorik och register kommer på plats. Inför driftstart genomför vi utbildningar och hjälper dig med tester av systemet. Vi är även med dig vid driftstart och supporterar ditt löpande arbete. Vårt mål är att du ska bli nöjd med ditt nya system och därför vill vi ha ett långvarigt samarbete där implementationen endast är början.

Se hur Visma.net fungerar

Så här kommer den nya vardagen att bli

  1. 1

    Finans och lön

    • Inbyggd dokumenthantering i Visma.net.
    • Banken blir integrerad i systemet - inget mer internetbank och filhantering.
    • Automatisk periodisering.
    • Koncernkonsolidering och avancerad ekonomisk uppföljning.
    • Anställda kan hantera sina utlägg samt semester och frånvaro direkt från mobilen, surfplattan eller datorn.
  2. 2

    Lager och Logistik

    • Molnbaserad hantering av lager och logistik med möjlighet för flerlagerhantering.
    • Enkel hantering av sälj och inköp.
    • Avancerade pris- och rabattmöjligheter.
    • Funktioner för parti- och serienummer.
    • Delleverans och returhantering.
    • Egendefinierade ordertyper som exempelvis webborder.
  3. 3

    Projekthantering

    • Möjlighet till avancerad projekthantering.
    • Vidarefakturering och mallbaserad fakturering.
    • Enkelt att lägga upp nya projekt med tillhörande uppgifter, budget och mer.
    • Koppla kostnader och intäkter och följ upp lönsamheten per projekt.

Fler fördelar med Visma.net

  • Snygga webbaserade rapporter som kan göras tillgängliga för alla.
  • Integrationer till t.ex. WooCommerce, Magento och Shopify.
  • Integrationer mot de allra flesta molnbaserade systemen.
  • Ingen server, inga uppgraderingar, du sitter alltid i senaste version!