Hopp til hovedinnhold
Satema og SuperOffice Hugo

Satema: 20 år med SuperOffice och en framtidsinriktad CRM-strategi

Med SuperOffice och ett nära samarbete med Cloud Connection har Satema skapat en framtidsinriktad CRM-grund för strukturerad tillväxt.

– Vi har en nära dialog med vår CRM-rådgivare på Cloud Connection. Det ger oss snabb hjälp och gör det lättare att anpassa SuperOffice efter våra behov, säger Daniel da Silva, tillväxtansvarig på Satema.

Satema är en ledande aktör inom strömförsörjning till bygg, industri och infrastruktur. Med över 60 års erfarenhet och nära 200 anställda fördelade på fyra länder är det avgörande med system som skapar struktur, samarbete och effektivitet. I över 20 år har de använt SuperOffice – levererat och vidareutvecklat av oss på Cloud Connection.

Thomas Berve, försäljningschef för byggströmavdelningen på Satema, beskriver hur SuperOffice hjälper dem att hålla koll på försäljning, projekt och kundaktiviteter. Och inte minst hur viktigt det är att hela organisationen använder systemet på samma sätt:

– Den största fördelen med ett bra CRM-verktyg är att det blir lättare att ha många bollar i luften. Det handlar om att samla dokument, hålla deadlines och säkerställa att alla led har gjort sitt jobb, berättar han.

Nära dialog med CRM-rådgivare

En viktig del av Satemas framgång med CRM-arbetet är användningen av Cloud Connections egenutvecklade app FindProspects. Appen, som är integrerad i SuperOffice, gör det enkelt att hitta nya kunder, uppdatera befintliga och säkerställa hög kvalitet på kundinformationen.

Geir Iversen, KAM för industri, grossist och offshore, rekommenderar FindProspects varmt:

– FindProspects ger oss hög datakvalitet, samlar allt på ett ställe och gör det enkelt att hålla kundinformationen uppdaterad, säger han.

Genom CloudCare-avtalet får Satema kontinuerligt stöd, rådgivning och inspiration från Cloud Connections CRM-rådgivare och kundcenter. De har också enkel tillgång till support och kunskap genom webbinarier och kunddagar. Daniel da Silva, tillväxtansvarig på Satema, lyfter fram värdet av anpassning och skräddarsydda lösningar:

– Vi har en nära dialog med vår CRM-rådgivare på Cloud Connection. Det ger snabb hjälp och gör det lättare att anpassa SuperOffice efter våra behov.

Han berättar vidare att de upplever Cloud Connection som en stark partner eftersom de får information när nya funktioner som passar deras behov blir tillgängliga – och goda råd och tips genom Cloud Tips.

Ett system för hela företaget

Med tiden har Satema ersatt sina tidigare marknadsverktyg med SuperOffice marknadsmodul. Det gör det möjligt att samla allt från nyhetsbrev och kampanjer till anmälningsformulär i ett och samma system. Resultatet är en mer personlig och målinriktad kommunikation – samtidigt som allt är kopplat till kundrelationerna i CRM.

– Vi ser hur viktigt det är att ha allt samlat i ett system, både på person- och företagskort. Det ger oss full överblick, säger Rikke Johansson, marknadskoordinator på Satema.

Thomas Berve, försäljningschef för byggströmavdelningen på Satema, lyfter fram fördelarna med att arbeta i samma system:

– Rapporterna ger oss ett facit på om vi lägger tid på rätt saker, och hjälper oss att undvika slöseri. Jag som chef använder dashboards för att se aktiviteten, vilka områden vi är aktiva i, och att vi jobbar med rätt saker i samarbete med marknadsavdelningen, berättar han.

Geir Iversen, KAM för industri, grossist och offshore, berättar att SuperOffice ger dem en effektiv onboardingprocess för nya kollegor:

– När en nyanställd säljare ska ta över ett distrikt kan de hoppa rakt in efter föregående person. Det är en väldigt stor fördel, säger han nöjt.

Satema

AI och Flows är nästa steg

Satema blickar också framåt och planerar att börja använda SuperOffice Marknadsföring Premium Flows samt AI-funktioner. Det kommer att förenkla det interna samarbetet, effektivisera säljarbetet och ytterligare förbättra kunduppföljningen.

– AI och Flows är nästa steg. Det kommer att ge oss bättre stöd i vardagen och hjälpa både säljare och kundrådgivare att arbeta smartare, säger Daniel da Silva, tillväxtansvarig på Satema.

Efter 20 år med SuperOffice är Satema ett levande bevis på att ett bra CRM-system – i kombination med rätt stöd och rådgivning – kan förenkla vardagen, skapa struktur och bana väg för tillväxt. Samarbetet med Cloud Connection gör att Satema alltid är uppdaterade och redo för nästa steg.

Vill du också ta ditt CRM-arbete till nästa nivå? Kontakta oss på Cloud Connection! Vi hjälper dig att hitta din egen CRM-succé.

Nyfiken på mer? Vi hörs gärna!

Caroline Facius

Säljare, Sverige