Hopp til hovedinnhold

Spara pengar med elektroniska fakturor: snabbare och enklare

Hur ditt företag kan spara pengar med visma.net AutoInvoice

Kostnaden idag för ett företag att endast skriva ut och posta en faktura kostar i snitt 25kr, då inte inräknat den manuella hanteringskostnaden av förfarandet. Att skicka en E-faktura kostar 2,50kr. Vilket väljer du?

Skicka fakturor

Genom att använda Visma.net AutoInvoice kan du skicka ut alla kundfakturor genom endast ett klick i Visma Business. När dina order är klara för fakturering väljer du att skicka faktura med visma.net AutoInvoice sedan sköter AutoInvoice resten. Fakturorna skickas sedan till InExchange, vilket är en fakturaväxel som tillhandahåller uppgifter över mer än 400.000 företag och hur dessa vill ta emot och hantera sina fakturor. Ponera att kunden ifråga inte vill ta emot e-fakturor utan endast tar emot via post, då sköter AutoInvoice detta också genom att skriva ut den och skicka den med A post istället. Då till en kostnad av 6,50kr, hur som så blir det markant mycket billigare än att skriva ut och skicka fakturan manuellt. Fakturorna som du skickar är också spårbara och du kan enkelt genom webbgränssnittet för AutoInvoice kontrollera om fakturorna kommit fram till kunden. Inte nog med att du kan spara pengar, att skicka e-fakturor är också det mest miljövänliga sättet att skicka fakturor på!

Ta emot fakturor

Likväl som att du kan skicka, kan du även ta emot dina fakturor genom AutoInvoice. Uppgifter för hur just ditt företag vill hantera dina fakturor kommer då att lagras hos AutoInvoice och dina leverantörer skickar sina fakturor dit. AutoInvoice omvandlar fakturorna som kommer in till önskat format, kommer fakturan via pdf eller post tolkas, eller scannas den först in, innan den skickas vidare till dig och uppgifterna registreras automatiskt i ditt affärssystem. Fakturorna kommer då in i ditt affärssystem per automatik och du kan skicka vidare de ut i fakturaflödet för sakgranskning och attest utan att ens öppnat ett kuvert. På så vis minskar även hanteringskostnaden för att ta emot fakturor och din ekonomiavdelning får mer tid över till andra uppgifter.

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer och hjälper dig att ta fram en kostnadskalkyl över just din fakturahantering!